Friday, December 26, 2008

4pot..kunun..

22 dec 2008..

dah berbulan brek piNky aku bucur..

lame da nak wat..
tp mase xde..
$$ pun byk nak kelain...

tp pk2 lik..
smpei bile..
buatnye tetibe tgh laju, kene lak kete dpn emergency brek..
xpasal aku cium kete org..
jgn wat hal..

so..
kebetulan aku da jupe bengkel yg aku rase leh le utk jdkan panel utk piNky nih..
kire leh caye la pomen die..
dan yg paling penting, keje bagus & murah..
hehehe..

so..
mlm ni aku g le kg medan..
anto kete..
da deal da dgn pomen nih..
die pun kate o..
agak 3 ari leh siap le..
3 ari?
xdehal le..
janji brek menggigit..

anto mlm tu..
mak ai..
ramai lak kete..
org pun ramai..
padahal workshop tu bukak malam je..
ramai gak kaum yg dtg..

alang2 nak bikin brek..
aku pun teringin le nak pasang 4 pot yg da lame terperam tuh..
skali smpei awal..
ade laa dlm kol9..
tp..nak menunggu turn aku..
mcm nak jupe dr kat out patient spital gomen..
cheh..
penat..
dkt kol 10mlm bru le leh start..
sangap...

suh pomen 'otai' pasang brek 4pot tu..
sbb yg blakang kalo da bukak..
konpom kete sadai..

bukak tayar, pastu bukak caliper & disc s13 tu..
pastu masuk le disc 11"..
ok cm ngam..
masuk lak caliper 4pot tuh..
ngam soi..
last skali masuk le rim..
alamak...
sangkut..
rim 17 pun sangkut lg??
masuk spacer skeping..
sangkut gak.
tambah lg sekeping..
sangkut gak kat caliper..
adoyai..

otai kate kene tukar skru panjang, pastu masuk lak spacer 1inci..
tp abg rizal pomen kate xselamat..
takut skru leh patah kalo langgo lobang..

gamaknye kene pakai rim jopun le nih..
$$$ lg..
rim skang ni harap lawa je..
tp 4pot xclear..
ciss..

nanti le..

last2 pasang balik...
bebulu je otai tgk..
wakakka..
aku pun hangin gak..
tp ape nak wat..
carik $$ je la..

pastu da siap pasang lik..
aku pun pesan kat abg rizal..
kete tinggal le..
kang bukak brek blakang..
cabut piston..
esok leh anto machine shop bikin piston..
so..
aku pun pulang..


to be bersambung..

No comments: